نوشته شده توسط : بهزاد نوری

در بسیاری از صنایع مشاهده میشود که نیاز به دماهای خیلی بالا جز لاینفک تولید میباشد و سیالات دیگر نیز بدلیل افزایش فشار و هم چنین نشتی نمیتوان از آن سیالات استفاده کرد ولی در این باره سیستم روغن داغ مشکلات را حل کرده است به نحوی که برای رسیدن به دمای 400 درجه سانتی گراد باید فشار بخار را به حداقل 18 بار و هم چنین باید سوپرهیت کرد بنابراین کلیه اتصالات ولوله ها باید از sch80 انتخاب کرد که سرمایه زیادی را باید صرف بهره برداری و ساخت انجام داد ولی سیستم های روغن داغ دارای دمای بیشتر در فشار کمتر هستند این دمای بشتر بالطبع دارای سطح حرارتی کمتری خواهد داشت وسیستم روغن داغ نسبت به سیستم های بخار حداقل 30 درصد مصرف انرژی کمتری هستند چون کندانس و هم چنین بلودان ندارند و در دیگ های بخار و همچنین در خطوط کندانس در سیستم های بخار خوردگی مشهود است ولی در سیستم های روغن داغ چنین مشکلاتی را نداریم و سیستم روغن داغ نیازی به تصفیه و نرم کردن را ندارند و در این سیستم ها نیازی به فشار شکن و تله بخار نیازی نیست بنابراین نیاز به تعمیرات ونگهداری کمتر میباشند واطمینان و ایمنی بیشتر و کنترل صحیح دما را میتوان از مزیت های  این سیستم ها نام برد . از اجزای اصلی این سیستم عبارتند از 1.دیگ روغن داغ .2.سپرایتور گاز 3.پمپ سانتریفوژ 4. مخزن انبساط 5. مخزن روغن 6. اتصالات انبساطی 7. وسایل بلوکه .                                                                                                                                                                               



:: موضوعات مرتبط: تاسیسات حرارتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 703
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 25 بهمن 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد نوری

در بحث تعمیر ونگهداری کلیه دستگاه ها در مرحله اول باید نحوه کارکرد دستگاه و قطعات دستگاه آشنای داشت و در مرحله دوم بحث به تشخیص عیب دستگاه و تعمیرات آن میرسد . و در تعمیر پکیچ های حرارتی نیز باید از این قانون تبعیت کرد و در این مطلب باب سخن در مورد پکیچ های حرارتی دیواری است البته پکیچ دیواری تقریبا مورد استفاده کشورهای جهان سوم می باشد ومهندسین تاسیسات ومردم کشورهای اروپایی براین باورند نباید شعله به داخل محل زندگی افراد بیاید اما در کشور های جهان سوم چون دلال ها وتجار و بازاری ها تصمیم میگریند کدام دستگاه مورد استفاده قرار گیرد بنابراین مجالی برای مهندسین عزیز نمی باشد اما به ناچار باید با شرایط موجود خود را وفق داد پکیچ های دیواری دستگاهی هستند که میتوانند نیازهای گرمایشی وآبگرم مصرفی منزل مسکونی خود را تامین کرد که با ظرفیت ورودی 18 تا 34 کیلو وات در بازار موجود میباشد . که بستگی به متراژ سطح زیر بنایی واحد آپارتمانی انتخاب میشود البته خود ظرفیت پکیچ به تعداد نازل و ژیگلور دستگاه بستگی دارد . که هر ردیف نازل معادل 2 کیلو وات ظرفیت حرارتی گرمایش می باشد در حقیقت پکیچ 26 کیلو وات دارای 13 عدد نازل و پکیچ 32 کیلو وات دارای 16 عدد نازل می باشد و در زیر به ظرفیت و متراژ سطح پوشش پکیچ اشاره میکنیم . پکیچ 24کیلووات 60 الی 110 مترمربع فضای مفید و 26 کیلو وات60 ال130 مترمریع فضای مفید 28کیلو وات 80 الی 200 مترمربع فضای مفید 30کیلووات 80 الی 250 مترمربع فضای مفید 32 کیلو وات 80 الی 280 متر مربع قابل نصب می باشند . و پکیچهای حرارتی به دو نوع فن دار و بدون فن و دو مبدل وتک مبدل تقسیم بندی میشوند که بستگی به شراط موجود در واحد آپارتمانی انتخاب میشود جزییات عملکرد مود گرمایش پکیچ های حرارتی به این شرح است صدور درخواست از سنسور حرارتی . ترموستات اتاقی . تایمر برنامه ریزی . کنترل از راه دور 1. تغییر وضعیت شیر سه راهی  به حالت گرمایش مرکزی در صورت بستن شیر آبگرم بهداشتی و سنس توسط فلوسویچ یا فلومتر و فرستادن دیتا به برد کنترل برای تغییر وضعیت شیر سه راهی این مدت در عرض 6.5 ثانیه انجام میشود .2.راه اندازی پمپ 7 ثانیه بعد از عمل شیر سه راه روشن خواهد شد تا از ایجاد  موج ضربه ای جلوگیری کند .3. کنترل فشار وگردش آب فشار سیستم توسط پرشر سویچ و دمای سیستم توسط NTC1 ,NTC2چک میشود .4.اشتعال مشعل پس از فعال شدن فن وجرقه وشیر گاز مشعل روشن میشود .5 .کنترل وجود شعله وجود شعله توسط الکترود یونیزاسیون تشخیص داده میشود در فاز جرقه زدن 8 ثانیه زمان داریم شعله تشکیل شود در صورت عدم تشکیل شعله دو تلاش دیگر نیز خواهیم داشت که ما بین هر کدام 20 ثانیه تهویه متعاقب انجام خواهد شد اگر تلاش سوم نیز به نتیجه نرسد پکیچ به حالت ایمنی خواهد رفت وخطا خواهد داد.ذ 6. مدولاسیون شعله توسط مدولاتور شیر گاز انجام میشود7. پایان فرآیند گرمایش وتهویه متعاقب انجام میشود . جزییات عملکردمود آبگرم مصرفی پکیچ های حرارتی درخواست ابگرم مصرفی توسط فلوسویچ , سنسور منبع ذخیره.1. تغییر وضعیت شیر سه راهی موتوری به حالت آبگرم مصرفی طی 4 ثانیه 2.راه اندازی پمپ با حداکثر سرعت 3. کنترل فشار توسط میکروسویچ فشار و کنترل دما توسط NTC1, NTC2چک میشود 4.پس از فعال شدن فن وجرقه وشیرگاز مشعل شعله روشن میشود 5.کنترل شعله توسط میله یونیزاسیون پس از جرقه زدن 8 ثانیه زمان لازم است تا شعله تشکیل شود در صورت عدم تشکیل شعله سیستم 2 مرحله جهت تشکیل شعله تلاش خواهد کرد که در هر مرحله 20 ثانیه تهویه متعاقب انجام میشود اگر تلاش سوم هم بی نتیجه باشد پکیچ خطا خواهد داد6. پایان درخواست ابگرم بابستن شیر آبگرم مصرفی شعله خاموش و عملیات پاکسازی 5 ثانیه با دور 1200 RPMبه کار خود ادامه خواهد داد .                                                                                                 پمپ و محفظه حلزونی



:: موضوعات مرتبط: تاسیسات حرارتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 1027
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 5 دی 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد نوری

در اثر کاهش ناگهانی فشار بخار که خود در نتیجه تقاضای ناگهانی و زیاد بخار می باشد آب دیگ به داخل لوله بخارمکیده خواهد  شد که مسایل ضربه قوچ کندانس و مرطوب شدن بخار خواهد داشت و در صورت تشدید این وضعیت ممکن است باعث ایجاد شرایط LOOK OUT دیگها شده و کوچکترین مشکل تولیدی صرف زمان زیاد برای بازگشت سیستم به حالت نرمال می باشد برای جلوگیری از این پدیده باید هنگام راه اندازی شیر قطع وصل به ارامی باز وبسته شود این کار در سایتهای کوچک عملی ولی در سایتهای بزرگ به دلیل اینکه این شیرها 80 درصد حجم بخار را در 10 درصد باز شدن خود عبور میدهند بنابراین تجربه به عین نشان داده نصب شیر کنترل بعد از شیر قطع و وصل این پدیده را از بین برده است در این روش راه اندازی این است که شیر کنترل تا هنگامی که دیگ به فشار کاری خود می رسد بسته نگاه داشته شود و دراین لحظه یک کنترلر تایمری به آهستگی شیر کنترل را با توجه به زمان تامین شده باز مینماید وهم چنین با نصب سیریتور کاملا این پدیده به حداقل خود می رسد .



:: موضوعات مرتبط: تاسیسات حرارتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 2009
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد نوری

دیگهای بخار صنعتی با فشار حداکثر 150 میلی بار کار میکنند در حالی که فشار خروجی بعد از ایستگاه گاز 4 بار می باشد بنابراین باید تمهیدات ایمنی باید لحاظ شود بنایراین در داخل موتورخانه ها قبل از شیر قطع کن هر دیگ فشار 4 بار را داریم بعد از شیر قطع کن لاین گاز شروع میشود که به شکل زیر میباشد                                                                                                                                                                                        قطعات به شرح ذیل می باشد .                                                                                                                                                  1. شیر قطع و وصل گاز 2.فیلتر گاز 3. رلیف شاتاف 4. رگولاتور 5. شیر اطمینان 6. شیر برقی تک ضرب 7. شیر برقی تدریجی 8. دمپر گاز 9. شیر برقی پیلوت . 10. نشت یاب 11 مانو متر گاز                          1. شیر قطع و وصل گاز                2. فیلتر گاز                                                 3. شاتاف          4. شیراطمینان 5. رگولاتور6.شیر تکضرب وتدریجی7. دمپر گاز



:: موضوعات مرتبط: تاسیسات حرارتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 6403
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : بهزاد نوری

نحوه کار این مشعلها به گونه ای میباشد که این مشعل های سوخت با سرعت بالای اولیه وارد شده و در اطراف کاسه ی تعبیه شده در آن به ذرات ریز تبدیل می شوند سوخت به آرامی در فشار کم به کاسه در حال چرخش وارد می گردد. و تحت نیروی گریز از مرکز آن  قرار می گیرد، تا زمانی پیش می رود که به لبه کاسه برسد. هوای ثانویه لازم جهت احتراق کامل سوخت، توسط فن دمنده اجباری تامین می شود. به طور معمول پودر شدن سوخت در ویسکوزیته حدود  45 cSt اتفاق می افتد و آنقدر کوچک می شود که به راحتی و کامل بسوزد. سوخت این مشعل ها گاز، گازوییل و یا مازوت می باشد. در زمانی که گازوئیل سوخت فعال مشعل باشد، گازوییل از کاسه ی مشعل، در قالب یک فیلم نازک عبور می کند. به علت سرعت بالا، ذرات سوخت از مرکز کاسه تحت یک هندسه خاص پرتاب میشوند و در نتیجه گازوییل به ذرات بسیار ریزی می شکند. این ذرات هنگانی که در جهات مختلف می شکنند تشکیل یک شکل مخروطی را می دهند که برای سوختن، آماده به اشتعال است. در روتاری  کاپ ها کانال های جداگانه ای برای تامین هوای اولیه و ثانویه وجود دارد.مشعلهای روتاری کاپ معمولا با دو تسمه پروانه میباشند که یکی از تسمه پروانه ها شافتی را که دریک سر ان سوخت پاش سوار شده به حرکت انداخته و تسمه پروانه دیگر اویل پمپ را ازطریق شافت خود بکار می اندازد  هوای اولیه و ثانویه توسط یک محفظه هوای مرکب برای مشعل تامین میشود هوای اولیه ازطریق یک دریچه کنترل به شکل گردباد به اطراف سوخت پاش و هوای ثانویه از راه یک دریچه کنترل به نازل هوای ثانویه هدایت میگردند . یک نازل حلقوی گاز واز نوع نازل هوای ثانویه نصب گردیده است مشعل به صورت یکپارچه طراحی شده که با کانال هوا واتصال فلانچی برای نصب به محفظه هوای مرکب کامل میگرد                              



:: موضوعات مرتبط: تاسیسات حرارتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 3032
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : شنبه 14 ارديبهشت 1392 | نظرات ()

صفحه قبل 1 صفحه بعد